چه کسانی مشمول پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه هستند؟ + جزییات

طرح مالیات بر عایدی سرمایه از زمان تصویب در مجلس با کش‌وقوس‌‌هایی روبه‌رو بوده و تا امروز به قانون تبدیل نشده است، چرا که باید ایرادات مطرح‌شده از سوی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام برطرف شود.

کلانشهر: مالیات بر ...

کدام دارایی‌ها مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقال املاک با انواع کاربری، انواع خودرو سواری، انواع طلا، نقره و جواهرات و انواع ارز و انواع رمز پول مشمول مالیات بر عایدی سرمایه خواهد شد.

کلانشهر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ...

تصویب ۵ ماده از طرح مالیات بر عایدی سرمایه/ مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری تعیین شد + جزئیات

طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در جلسه علنی امروز مجلس در دستور کار قرار گرفت و بر اساس آن، مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری تعیین شد.

کلانشهر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه 16 بهمن طرح ...

 مالیات بر عایدی سرمایه بساط سفته بازی را جمع می کند

نماینده مجلس می‌گوید: طرح مالیات بر عایدی سرمایه از سفته بازی جلوگیری و سرمایه‌ها را از بخش‌های غیر مولد به سمت تولید هدایت می‌کند. کلانشهر:پرونده طرحی با نام مالیات بر عایدی سرمایه از سال ۹۱ با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم ...

کدام مالکان خودرو معاف از مالیات می شوند؟

بر اساس طرح مالیات بر عایدی سرمایه، هر شخص غیرتجاری بالای ۱۸ سال که صاحب یک وسیله نقلیه باشد و دوره تملک آن بیش از ۲ سال باشد، معاف از مالیات بر عایدی سرمایه است.

کلانشهر: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های ...

دلالان مسکن بالاخره در تور مالیات می افتند؟

طرح مالیات بر عایدی سرمایه که در کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی شده و آماده بررسی در صحن پارلمان است اگر به تصویب برسد طلسم ۱۲ ساله انتظار برای دریافت مالیات از سوداگران مسکن، طلا و ارز شکسته خواهد شد.

کلانشهر: اخذ ...

مالیات های جدید در راه است...

درحالیکه همچنان راه‌های فرار و دور زدن مالیات باز است و تجربه اجرای پایه‌های جدید مالیاتی چون مالیات خانه و خودروهای لوکس و خانه‌های خالی تاکنون موفق نبوده، وزارت اقتصاد می‌خواهد به سمت ایجاد مالیات‌های جدیدی چون مالیات بر عایدی ...

جزئیات تازه از نحوه اجرای طرح مالیات برعایدی سرمایه/ ۹۸.۵ درصد مردم شامل این پایه مالیاتی نمی شوند

بررسی جزئیات طرح مالیات برعایدی سرمایه نشان می‌دهد، بخش عمده خانوارهای کشور از این پایه مالیاتی معاف هستند و حدود ۱.۵درصد خانوارها مشمول این پایه خواهند شد.

کلانشهر:  چندی پیش کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در صحن مجلس شورای اسلامی ...

مالیاتی که مردم را نقره داغ می کند!
مشکل طرح مالیات بر عایدی سرمایه کجاست؟
9 خرداد 1400

مشکل طرح مالیات بر عایدی سرمایه کجاست؟

درحالی کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس تصویب شده که در آن برای محاسبه عایدی سرمایه کسر میزان تورم لحاظ نشده است و ایراداتی به آن وارد می‌شود که نه تنها آن را از عدالت محوری دور می‌کند، ...

مالیات جدید در راه است
مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟ + مشمولان
6 خرداد 1400

مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟ + مشمولان

نمایندگان مجلس طی روز گذشته کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه را تصویب کردند که از این پس طبق مدت تملک، اگر فردی طلا، ارز، مسکن و خودرو خریداری و سپس اقدام به فروش آن کند، باید از محل سود ...

چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مالیات بر عایدی سرمایه به واحدهای مسکونی که افراد در آن زندگی می‌کنند، املاک نوساز، ارث و هدیه و وقف تعلق نمی‌گیرد.

کلانشهر: مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: ...